Ebu Hanife’ye vitir namazı‘na vacip derken İmameyn ve diğer mezhepler müekked sünnet demişlerdir.
Vitir namazının vakti yatsı namazının sonrasından fecrin doğmasına kadardır. İmameyne göre fecirden sonra kılınmaz. Diğer 3 mezhebe göre sabah namazını kılmadığı sürece vitir namazını kılınabilir.
Son rek’atta alınan tekbir ve okunan kunut duaları Ebu Hanefi’ye göre vaciptir, hangisi terk edilirse sehiv secdesi gerekir. İmameyne göre kunut dualarını okumak sünnettir.
İmam Malik, üç rek’at vitir namazını kılmayı müstehap görmüştür. Bu üç rek’atın arası selamla ayrılmalıdır, yani her rek’atta selam verilmelidir. Malikiler vitir namazını bir rek’at olarak da kılarlar.
Vitir namazı binek üzerinde de kılınabilir, binek nereye yönelirse yönelsin sakıncası yoktur. Çünkü Peygamberimiz bu namazı binek üzerinde kılmıştır. Bu husus vitir namazının farz olmadığına işarettir.
Hanefilere göre kunut duası sadece vitir namazında okunur. Şafii ve Malik’e göre her zaman sabah namazının farzından rükudan sonra ayakta kunut duası okunabilir. Bu kunut duası Malikilere göre müstehap, Şafiilere göre sünnettir. Sabah namazında kunut duasını okuyan bir Şafii veya Maliki imama uyan Hanefi, susup bekleyebileceği gibi içinden kunut duasını da okuyabilir.
Vitir namazı, müstakil bir namaz olduğu için yatsı namazıyla birlikte kaza kaldığı vakit kaza edilmesi gerekir.
Vitir namazı tek kılınır. Uyuduktan sonra kalkıp kılınması daha faziletlidir. Sadece ramazan ayında cemaatle kılınabilir. Ramazan ayında cemaatle kılmak uyuyup kılmaktan daha faziletlidir.